سوال خود را بپرسید

توضیحات بخش

rss
سوال و جواب برای متخصصان، نوآموزان و علاقه مندان به طراحی گرافیک کامپیوتری و غیرکامپیوتری

آمار بخش

3

پیدا کردن دوست در حرفه کاری

سلام رفقا . انشاالله حالتون خوب باشه . میخاستم بدونم که شما چطوری تونستید تو حرفه خودتون یه دوست و همکار پیدا کنید . اینم بگم که من فقط ۱۵ سالمه . و اصلا نمیدونم چطوری میشه تو حرفه خودت با چنتا دوست اشنا شم .
پاسخ به سوال
679بازدید

پاسخ ها (1)

2
نمیشه یک نسخه برای همه پیچید و قاعدتا نمیشه یک جواب مشخص و سرراست برای این سوال داد. پیدا کردن دوست و همکاری که بشه روش حساب باز کرد، یک مسیر صاف و ساده نیست. این مسئله خیلی بستگی به شرایط خودتون داره. اگه تو یک تیم کار می کنید فرق داره با وقتی که مستقل - به عنوان فریلنسر - کار می کنید. تو تیم اگه با افرادی کار می کنید که کارشون از جنس کار شماست (مثلا شما گرافیک کار می کنید، بقیه اعضای تیم هم گرافیک کار می کنند ) فرق داره با وقتی که توی تیمی هستید که جنس کار ها مکمل همدیگه هست (مثلا شما گرافیک کاری، یکی برنامه نویس هست، یه نفر بازاریاب و ... ). وقتی با هم زیاد تعامل دارید فرق داره با وقتی که تعامل کمتری با هم دارید، درون گرا و برون گرا بودن هم مهمه، هدف از دوستی و همکاری هم اهمیت داره، و بسیاری موارد دیگه.

به نظر من نیاز نیست تمرکزتون رو صرفا روی پیدا کردن دوست و همکار بذارید. اگه سعی کنید تخصص، تجربه و توانایی خودتون رو توی کار ببرید بالا، بقیه افراد مشتاق می شند که با شما همکار باشند چون به صورت واقعی نشون می دید که کارتون رو دوست دارید و می تونید به بهترین شکل انجامش بدید. توی هر کاری مشکل و دردسر وجود داره، اگه در برابر مشکلات مسئولیت پذیر باشید و برای انجام کار تعهد داشته باشید، ناخودآگاه به بقیه نشون میدید که فردی قابل اتکا و مطمئن هستید و در کل با در نظر گرفتن مواردی شبیه به این، بقیه برای دوستی و همکاری سمت شما میاند.

البته این حرف ها رو کسی می زنه که بیشتر از دو برابر سن شما رو داره و ممکنه کسی که در حیطه سن شما باشه، متفاوت تر یا حتی کاربردی تر راه حل بهتون بده.
پاسخ به سوال
تعداد حروف 0