پاسخ ها (1)
zeroبرای ۲۰۷i در هوای تهران، ترکیب ۲ لیتر ضدیخ + ۴ لیتر آب مقطر (نسبت ۳۰٪ ضدیخ) کافی هست اما ایدهآل نیست. بهترین و استانداردترین ترکیب ۳ لیتر ضدیخ + ۳ لیتر آب مقطر (نسبت ۵۰٪) است چون:
نقطه انجماد را تا حدود –۳۵°C پایین میآورد
نقطه جوش را بالا میبرد
از خوردگی و رسوب بهتر محافظت میکند
اما ترکیب ۲ به ۴ چه میکند؟
❄️ ترکیب ۲ لیتر ضدیخ + ۴ لیتر آب مقطر (۳۰٪ ضدیخ)
این ترکیب معمولاً:
نقطه انجماد را تا حدود –۱۵°C تا –۱۸°C پایین میآورد
برای تهران که دمای زمستان معمولاً بالاتر از –۵°C است، کافی است
اما محافظت ضدخوردگی و ضدجوش ضعیفتر از نسبت ۵۰٪ خواهد بود
🔥 چرا ۵۰٪ بهتر است؟
موتور TU5 و سیستم خنککنندهٔ ۲۰۷i حساس به رسوب و خوردگی است
ضدیخ لوبریفنت Super One کیفیت خوبی دارد و در نسبت ۵۰٪ بهترین عملکرد را میدهد
در ترافیک تهران، نقطه جوش بالاتر خیلی مهم است
✔️ نتیجهٔ نهایی
اگر فقط بخواهی از یخزدگی جلوگیری کنی: ترکیب ۲ ضدیخ + ۴ آب مقطر برای تهران کافی است.
اگر بخواهی بهترین محافظت برای موتور ۲۰۷i داشته باشی: ترکیب ۳ ضدیخ + ۳ آب مقطر بهتر و استانداردتر است.



انیمه
خدمت سربازی
حیوانات خانگی
بازی
فیلم و سریال
موبایل و تبلت
خودرو
برنامه نویسی
نرم افزار
زبان انگلیسی
گرافیک
سخت افزار
گل و گیاه
کتاب و مجله
ارز دیجیتال
گردشگری
ورزش
