سوال خود را بپرسید

توضیحات بخش

rss
سوال و جواب در مورد سربازی برای سربازان، دانش آموزان ، دانشجویان پسر و خانواده های آنان
0

کسر خدمت توسط مدرک فنی

سلام آیا داشتن مدرک فنی و حرفه ای که آموزش های آن را در طول خدمت سربازی دیده ایم و این مدرک مختص سربازان است دارای کسر خدمت است؟

پاسخ به سوال
482بازدید

پاسخ ها (1)

1

من این خبر رو دیدم که میگه:

سخنگوی وزارت دفاع از تصویب لایحه مهارت‌آموزی و اشتغال‌پذیری کارکنان وظیفه در دولت خبر داد و گفت: ۲ ماه کسری خدمت سربازی، دریافت تسهیلات اشتغال و اولویت استخدام از مزایای این لایحه برای سربازان در صورت کسب مهارت است.

به گزارش ایرنا، سردار رضا طلایی‌نیک با اشاره به لایحه مهارت‌آموزی و اشتغال‌پذیری کارکنان وظیفه توسط ستادکل نیروهای مسلح گفت: با همکاری دستگاه‌های ذیربط پس از رسیدگی در کمیسیون فرهنگی اجتماعی دولت این لایحه روز ۲۱ تیرماه به تصویب هیات وزیران رسید و به‌زودی برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود.

وی افزود: یکی از مفاد مهم این لایحه، حمایت از مهارت‌آموزی جوانان مشمول قبل از ورود به خدمت سربازی است.

سخنگوی وزارت دفاع بیان کرد: مشمولان در صورت کسب مهارت از طریق مراکز مهارتی کشور، از ۲ ماه کسر خدمت سربازی و سایر مزایای تشویقی برخوردار می‌شوند و همچنین در دوره خدمت سربازی با کمک مراکز آموزش مهارتی کشور همه سربازان تحت آموزش مهارت شغلی متناسب با تحصیلات و استعداد فردی قرار می‌گیرند و با دریافت گواهی مهارت می‌توانند از تسهیلات اشتغال و اولویت استخدام در شرایط برابر با سایر متقاضیان استفاده کنند.

پاسخ به سوال
تعداد حروف 0