سوال خود را بپرسید

توضیحات بخش

rss
سوال و جواب برای صاحبان حیوانات خانگی ، علاقه مندان، سرپرستان ، پرورش دهندگان ، دامپزشکان و مربیان

آمار بخش

کاربران 38
سوال ها 101
پاسخ ها 130
نظر سنجی ها 0

برترین کاربر ها

بیشترین تگ ها

1

این مرغ چه بیماری دارد و راه درمانش چیست

ر مرغ اگر یک جا بنشیند و نتواند راه برود و دان و اب نخورد و مدفوع سبز کم رنگ و سفید خیس به پشتش بچسبد و چشماشو همش میبندد و موقع نفس کشیدن در ناحیه چینه دان باد شود نشانه چه بیماری است و درمانش چیست و اگر درمان نمیشود ایا امکان دارد ذبح کنیم و بخوریم؟.ممنون.لطفا کسی میدونه زودتر پاسخ بدهد مورد اورژانسیه
پاسخ به سوال
618بازدید

پاسخ ها (1)

0
نشانه هایی که در متن سوال گفتید بیشتر به بیماری نیوکاسل در مرغ شبیه است، که به دلایلی مانند غذای آلوده، آب آلوده، محیط الوده و ... ممکن هست پدیدار شود. با توجه به خطرناک بودن این بیماری و آلوده بودن مدفوع این مرغ می بایست محیط آلوده را ضدعفونی کنید و مرغ را از بقیه مرغ هایی که سالم هستن جدا کنید. مراقب باشید اگر مرغ دیگری هم دچار نشانه هایی شبیه به این موارد شده است احتمالا آن مرغ هم به این بیماری دچار شده است. در سریعترین زمان ممکن با دام پزشک خود مشورت کنید و تا آن زمان هیچ ارتباط مستقیم و غیر مستقیمی بین این مرغ و طیور دیگر نباید برقرار شود. احتمالا راه حل نابودی این پرنده و ضد عفونی کردن محیط و وسایل آنجا به شما داده می شود. به هیچ وجه بعد از نابودی پرنده از گوشت آن استفاده نکنید. در صورتیکه بیماری در مراحل اولیه باشد یا خفیف باشد ممکن است با درمان هایی مثل تغذیه صحیح، دادن آب و مولتی ویتامین کافی تحت نظر دامپزشک این بیماری را کنترل کرد.
این بیماری واگیردار است و علاوه بر مرغ می تواند به بقیه ماکیان مثل اردک، غاز، بوقلمون و... هم سرایت کند.

در صورتی که از تخم یا گوشت مرغ الوده استفاده شود و یا لاشه مرغ تلف شده را لمس کرد و یا در بین گله های بیمار بدون استفاده از ماسک و لباس مخصوص حضور پیدا کرد، امکان سرایت بیماری به انسان وجود دارد.

اما بدن انسان در برابر این ویروس مقاوم بوده و از طریق مصرف دارو و آنتی بیوتیک می توان آن را درمان کرد. قرمزی چشم ، آبریزش بینی ، سرگیجه و بی خوابی از جمله علائم آن است.

در نظر داشته باشید این موارد تماما حدس و گمان می باشد و بهترین و دقیق ترین نتایج فقط با بررسی توسط دام پزشک متخصص به دست می آید. لطفا در سریع ترین زمان ممکن با دام پزشک متخصص مشورت کنید و طبق دستورالعمل های ایشان اقدام نمایید. پاسخ داده شده به سوال شما، صرفا یک راهنمایی و پاسخ کلی و به دلیل اطلاعات کلی در متن سوال، فاقد دقت کافی و ارزش بهداشتی/درمانی می باشد.
پاسخ به سوال
تعداد حروف 0