سوال خود را بپرسید

توضیحات بخش

rss
سوال و جواب برای متخصصان و علاقه مندان به برنامه نویسی در همه زبان ها و همه پلت فرم ها

آمار بخش

کاربران 29
سوال ها 71
پاسخ ها 80
نظر سنجی ها 0

برترین کاربر ها

بیشترین تگ ها

2

چجوری یک ستون از نوع متنی توی SQL Server بسازیم؟

من می خوام توی یکی از جدول های دیتابیسم، یه ستون درست کنم که یه متن فارسی رو توش بنویسم (مثلا متن 'درباره من' که کاربر می تونه به فارسی وارد کنه).
برای اینکار DataType های زیادی وجود داره مثل text, char, varchar, nvarchar ,... کدومش بهتر هست استفاده کنم؟
پاسخ به سوال
910بازدید

پاسخ ها (1)

3
دیتا تایپ های متنوعی برای ستونی که قرار هست متن توش نوشته بشه وجود داره ولی برای حالتی که شما می خواهید متن فارسی بنویسید بهتره از نوع nvarchar استفاده کنید.
در انتخاب دیتاتایپ مناسب موارد زیر رو در نظر بگیرید:
  1. از text و ntext استفاده نکنید. مایکروسافت گفته که این موارد در ورژن های آینده SQL Server حذف می شوند.
    IMPORTANT! ntext, text, and image data types will be removed in a future version of SQL Server. Avoid using these data types in new development work, and plan to modify applications that currently use them. Use nvarchar(max), varchar(max), and varbinary(max) instead.
  2. در صورتیکه تعداد کاراکترهای متنتون ثابت نیست و ممکنه کم و زیاد بشه از انواعی که var دارند، استفاده کنید و در غیر این صورت از بدون var ها انتخاب کنید.
  3. در صورتیکه متنتون شامل حروف فارسی هم هست از آنهایی که با n شروع می شوند استفاده کنید و در غیر این صورت بدون n ها را انتخاب کنید.

مثال :
  • اگه قراره توی ستون شماره موبایل رو ذخیره کنید، چون تعداد کاراکتر ها ثابت (10 یا 11 تا، بستگی به این داره که می خواهید با صفر اول ذخیره کنید یا نه) و کاراکترها انگلیسی هستند می تونید از (10)char استفاده کنید.
  • اگه قرار هست یه متنی توی ستون نوشته بشه که تعداد کاراکترها متغیر و حروف فارسی هم شاملش میشه (مثل متن 'درباره من')، بهتره از (nvarchar(max استفاده کنید
پاسخ به سوال
تعداد حروف 0