سوال خود را بپرسید

توضیحات بخش

rss
سوال و جواب برای متخصصان و علاقه مندان به برنامه نویسی در همه زبان ها و همه پلت فرم ها

آمار بخش

کاربران 29
سوال ها 71
پاسخ ها 80
نظر سنجی ها 0

برترین کاربر ها

بیشترین تگ ها

2

چت جی پی تی و هوش مصنوعی جای برنامه نویس ها رو میگیره یا نه

سلام از بچه های هوش مصنوعی لطفا جواب بدید که ایا چت جی پی تی میتونه جای ما برنامه نویس ها یا حداقل برنامه نویس های معمولی رو بگیره یا نه ضمن اینکه میگن میتونه اپلیکیشن و یا وبسایت طراحی کنه و خب سرعتش هم خیلی زیاده خودتون میدونید دیگه همچنین نسخه چهارش که به زودی میاد و میگن قوی تره پس لطفا یه جواب تخصصی بهم بدین من دارم برنامه نویسی وب یاد میگیرم و میخوام بدونم ایا این راهی که دارم میرم تهش خوبه و اینده داره یا نه

پاسخ به سوال
302بازدید

پاسخ ها (1)

3

خیر.

برای اینکه به نگرانیتون جواب داده بشه باید اول از همه با روش کار مدل های هوش مصنوعی تولید محتوای متنی آشنا بشید که مطالب مفیدی در این زمینه در اینترنت وجود داره و به صورت کلی این مدل ها با استفاده از دیتاهایی که قبلا توسط آنها آموزش داده شده اند و احتمال وجود حرف/کلمه بعدی، متن مورد نظر را تولید می کنند که عملا مفهوم خلاقیت را از بین می برد.
به دلایل زیادی هوش مصنوعی با این شرایط نمی تواند جایگاه برنامه نویس ها را بگیرد. چندمورد طبق تجربه و اطلاعات شخصی :


  • باگ دارد. باگ جزء لاینفک هر نرم افزاری است. همیشه بوده، هست و خواهد بود ( چه بر پایه هوش مصنوعی و چه غیر هوش مصنوعی) . اگر از Chat Gpt یا هر هوش مصنوعی دیگری جهت تولید کد استفاده کرده باشید متوجه این موارد می شوید. اعتنایی به کلیپ ها و فیلم هایی که کدهای عجیب و غریبی تولید کرده اند نکنید، همیشه ویترین جایگاه بهترین هاست.
  • ماهیت نرم افزار به گونه ای است که می بایست در طی زمان ویژگی های جدیدی را پوشش دهد یا تغییر دهد و در کل نیاز به بهبود و توسعه همیشگی متناسب با نیاز کاربران هست. در صورتیکه از این سیستم ها استفاده کرده باشید مشاهده می کنید که هر دفعه کد های متفاوتی تولید می کنند ( ممکن است تفاوت کمی داشته باشند یا تفاوت زیاد). در صورتیکه نمی توان برای هر بهبودی در پروژه دوباره کل پروژه را از اول نوشت.
  • برای کد های دقیق نیاز به prompt های دقیقی است ( منظور همان عباراتی است که باید به مدل بدهیم تا جواب دهد ) و باز هم به دلیل محدودیت این سیستم ها، نمی توان prompt های طولانی استفاده کرد که نتیجتا می تواند بر تولید کد دقیق تاثیر منفی بگذارد.
  • کدی که نوشته می شود فقط توسط یک برنامه نویس می تواند درک شود و همین مورد باعث می شود که حتما با برنامه نویسی آشنا باشید و تجربه کافی داشته باشید.
  • در یک پروژه نرم افزاری، کد های نوشته شده باید طبق یک style باشند تا در آینده (مثلا 3 ماه بعد) که نیاز به review و maintenance کد هست در سریعترین زمان ممکن و دقیق ترین حالت ممکن انجام شود، در صورتیکه کد نوشته شده در این ابزار ها در موارد متفاوت، اصطلاحا با دست خط های متفاوتی نوشته می شود و فقط یک برنامه نویس می تواند این موارد را متناسب با پروژه ی مربوطه بهینه کند.
  • عدم وجود خلاقیت در این ابزارها. با توجه به نحوه ی کارکرد این مدل ها، خلاقیتی برای راه حل های خاص برای مسائل خاص وجود ندارد که این مورد را هم فقط یک برنامه نویس حرفه ای می تواند حل کند.
  • نمی توانید از صحت کد/محتوای تولید شده مطمئن شوید مگر اینکه برنامه نویس حرفه ای باشد.

 

البته در خیلی از موارد هم کدهای تولید شده مناسب هستند و می تواند سرعت کار یک برنامه نویس را افزایش دهد. به این معنی که اگر از این ابزار ها به عنوان دستیار استفاده کنید می توانید پروژه ها را سریعتر و دقیق تر انجام دهید و درگیر جزئیات بی اهمیت کمتری شوید.


هوش مصنوعی برنامه نویس ضعیف را حذف و برنامه نویس قوی را قوی تر می کند.

 

کاملا به انتخاب خود شماست که بخواهید حذف شوید یا قوی تر شوید.

پاسخ به سوال
تعداد حروف 0