سوال خود را بپرسید

توضیحات بخش

rss
سوال و جواب برای متخصصان و علاقه مندان به برنامه نویسی در همه زبان ها و همه پلت فرم ها

آمار بخش

کاربران 29
سوال ها 71
پاسخ ها 80
نظر سنجی ها 0

برترین کاربر ها

بیشترین تگ ها

2

میخوام برنامه نویسی یاد بگیرم

من میخوام تازه برنامه نویسی یاد بگیرم
چون میگن خیلی به درد آینده میخوره
هیییییچی نمیدونم
اگه اطلاعاتتون رو در اختیارم بذارید ممنون میشم

از کجا شروع کنم ؟
به چه چیز هایی نیاز دارم ؟
با برنامه نویسی اصلا میتونم چیکار کنم ؟
پاسخ به سوال
797بازدید

پاسخ ها (3)

5
برای اینکه برنامه نویسی رو از ابتدا شروع کنید اول از همه باید ببینید در چه حوزه ای می خواهید شروع به کار کنید. برنامه نویسی وب (سایت هایی که در اینترنت وجود دارند مثل همین استک پارتی تا موتور جستجوی گوگل)، برنامه نویسی موبایل (تمام برنامه هایی که از پلی استور ، کافه بازار، مایکت و .... دانلود می کنید و روی گوشی و تبلتتون ازش استفاده می کنید)، برنامه نویسی ویندوز (برنامه هایی که در سیستم عامل ویندوز اجرا می شوند مثل ماشین حساب ویندوز تا آفیس و برنامه های پیچیده تر و کاربردی تر)، برنامه نویسی بازی (بازی هایی که در سیستم های مختلف مثل گوشی موبایل، ویندوز، پلی استیشن، وب و ... بازی می کنید از ساده ترین تا پیشرفته ترین )، هوش مصنوعی (که مفهوم بزرگ و جدیدیه و در ایران تازه شروع به استفاده شده. شناسایی اشیا در عکس، ترجمه زبان ها به یکدیگر، فهمیدن مفهوم متون، .... برای مثال خود جیمیل بعضی از ایمیل ها را در اسپم قرار میده که اینکار رو از طریق هوش مصنوعی انجام میده ).
برای هر کدام از اینها زیان های برنامه نویسی خاصی وجود دارند که بهتر می تونند تو زمینه مورد نظر جواب بدهند. برای مثال اگه وب، ویندوز، موبایل یا حتی بازی رو انتخاب کنید می تونید از Csharp استفاده کنید برای هوش مصنوعی از Phyton استفاده میشه. البته برای اندروید از Java هم می تونید استفاده کنید. اگه بخواهیم دقیق تر بشیم برای وب باید مشخص کنید که علاقه به بحث فرانت اند (مواردی که در یک سایت به چشم می آیند مثل ظاهر گرافیکی سایت، انیمیشن های مختلف و کلا مواردی که روی کامپیوتر کاربر اجرا میشه) دارید یا بک اند (اصول و الگوریتم و قواعد سایت. مثل نحوه جستجو کردن در تمام مطالب سایت و ....).
در هر صورت بعد از انتخاب حوزه ای که می خواهید در آن فعالیت کنید باید در ابنتدا الفبای هر زبانی را بلد باشید که معمولا سینتکس (دستور زبان. مثلا در زبان برنامه نویسی چجوری به کامپیوتر بگوییم اگر فلان اتفاق افتاد بهمان کار را بکن، یا فلان کار را تا رسیدن به بهمان شرط انجام بده)، مقداری الگوریتم های ساده و اولیه و اصول استفاده از زبان رو باید فرا بگیرید که بهتره از کتاب برای اینکار استفاده کنید که منابع فارسی زیادی برای آموزش این وجود دارد هم به صورت آنلاین هم به صورت آفلاین. بعد از این که تا حدی به این موارد آشنایی پیدا کردید با انجام پروژه های شخصی کوچک مثل ساخت یک ماشین حساب یا هر چیزی که دوست دارید کارتون رو ادامه بدید و از طریق اینترنت به چیزهایی که می خواهید دسترسی داشته باشید.
این نکته رو در نظر داشته باشید که نمیشه کامل روی یک زیان برنامه نویسی با تمام ملحقاتش تسلط داشت، پس صرفا به دنبال مواردی برید که دوست دارید و نیازش رو احساس میکنید.
3
سلام میتونید از این لینک اطلاعات لازم رو به دست بیارید، همچنین تشخیص بدید که کدوم زبان برنامه نویسی پر درآمد و با یادگیری آسان هست

https://vpen.ir/s-239
2
برای برنامه نویسی باید اول ببینی تو چه زمینه ای میخوای برنامه بنویسی مثلا ساخت اپلیکیشن موبایل، برنامه نویسی و ساخت سایت، طراحی سیستم های هوش مصنوعی و یا برنامه نویسی پردازش اطلاعات و برای هر کدو از این ها زبان های مختلفی وجود داره.

بعد از مشخص شدن هدف باید اصول برنامه نویسی رو یاد بگیری که تو اکثر زبان ها مشترک هست. البته تو دوره ها و کلاس هایی که برای یادگیری زبان های برنامه نویسی وجود داره معمولا این ها رو هم آموزش میدن.

کلا برنامه نویسی یعنی نوشتن کد هایی که به زبان کامپیوتر تبدیل میشه و کامپیوتر بر مبنای اون کار هایی که تعریف کردین رو انجام میده. زبان پامیوتر 0 و 1 هست و برای اینکه کار هایی که میخواین رو انجام بده باید به اون بگین که اگر چه اتفقی بیفته باید چیکار کنه.

در مدل های هوش مصنوعی شما برتامه ای که مینویسید بر خلاف مدل های معمولی به این صورت هست که نحوه یادگیری رو به کامپیوتر میگین و کامپیوت شروع میکنه به یاد گرفتن

در کل بهترین روش استفاده از کتاب و pdf هایی هست که به زبان انگلیسی نوشته شده و بعد از اون دوره های آموزش آنلاین به زبان انگلیسی هست و اگر واقعا میخواین یاد بگیری حتما از آموزش های زبان اصلی استفاده کن هم زبانت بهتر میشه هم تمام مطالب رو پوشش میدن
پاسخ به سوال
تعداد حروف 0