پاسخ ها (2)
1
samila
در ارتفاع بالاتر از ۱۰ هزار پایی سیگنالهای تلفن همراه به چندین ایستگاه برخورد میکنند. آنها پس از برخورد تقویت میشوند و در نهایت سیگنالهای قویتر میفرستند. البته باید بگوئیم تا به امروز هرگز موردی نبوده که روشن بودن تلفن همراه باعث سقوط هواپیمایی شود. در واقع مسئله اصلی تداخل امواج به هواپیما و مشکل در کار خلبان در لحظات بحرانی و حساس است. اما با پیشرفتهای اخیر صنعت هوانوردی، این مسئله دیگر اهمیت چندانی ندارد؛ چراکه از سال ۲۰۱۴ اداره ایمنی پروازها اعلام کرد که وسایل الکترونیکی داخل هواپیما هیچ مشکلی ایجاد نمیکنند ولی وظیفه اثبات این عدم وجود ریسک به عهده شرکتهای هوایی قرار داده شده است.
بسیاری از خطوط هوایی آزمونهای مخصوص را از سر گذراندهاند و امکان استفاده از تلفنهای همراه در داخل هواپیما را قبول دارند. هرچند که اجازه برقراری ارتباط از طریق تلفن همراه هنوز داده نشده است.
بسیاری از خطوط هوایی آزمونهای مخصوص را از سر گذراندهاند و امکان استفاده از تلفنهای همراه در داخل هواپیما را قبول دارند. هرچند که اجازه برقراری ارتباط از طریق تلفن همراه هنوز داده نشده است.
0
rezafaryadras
ممنوع شدن استفاده از وسایل با ارتباط بیسیم مانند موبایل در هواپیما و در پروازها بیش از آنکه با خطر سیستمهای هواپیما مربوط باشد، به تداخل احتمالی با شبکههای زمینی مربوط است بود. در سال 2012 اداره هواپیمایی فدرال اعلام کرد که تلفن همراه احتمالاً میتواند بر روی نمایشگر به کار رفته در بوئینگ 737 و 777 اختلال ایجاد کند. بوئینگ پیشتر، اختلال در نمایشگرهای Honeywell هنگام استفاده از موبایل را کشف کرده بود.
هرچند در آن زمان طبق دستوری اعلام شد که تمام خطوط هواپیمایی ملزم به جایگزینی این نوع نمایشگرها با مدلهای مقاوم در برابر امواج مخابراتی هستند، با این حال کماکان هستند هواپیمایی که به دلایل مختلف هنوز از نمایشگرهای Honeywell استفاده میکنند.
طبق اظهار نظر چند خلبان، هنگام استفاده از تلفن همراه در هواپیمای دارای این نوع نمایشگر، بیش از 10 پارامتر کلیدی مورد نیاز خلبان به اشتباه نشان داده میشود. به گزارش BNN بلومبرگ، با پایان مهلت 5 ساله جایگزینی نمایشگر در ماه نوامبر، خطوط هواپیمایی دلتا و جنوب غربی این کار را تکمیل کردهاند. هواپیماهای آمریکایی و یونایتد دارای دوازده هواپیمای مشابه هستند که هرکدام هنوز نیاز به نمایشگر جایگزینی دارند.
هرچند در آن زمان طبق دستوری اعلام شد که تمام خطوط هواپیمایی ملزم به جایگزینی این نوع نمایشگرها با مدلهای مقاوم در برابر امواج مخابراتی هستند، با این حال کماکان هستند هواپیمایی که به دلایل مختلف هنوز از نمایشگرهای Honeywell استفاده میکنند.
طبق اظهار نظر چند خلبان، هنگام استفاده از تلفن همراه در هواپیمای دارای این نوع نمایشگر، بیش از 10 پارامتر کلیدی مورد نیاز خلبان به اشتباه نشان داده میشود. به گزارش BNN بلومبرگ، با پایان مهلت 5 ساله جایگزینی نمایشگر در ماه نوامبر، خطوط هواپیمایی دلتا و جنوب غربی این کار را تکمیل کردهاند. هواپیماهای آمریکایی و یونایتد دارای دوازده هواپیمای مشابه هستند که هرکدام هنوز نیاز به نمایشگر جایگزینی دارند.
پاسخ به سوال