پاسخ ها (2)
0
Engarmin
به زبان ساده بخوام براتون توضیح بدم، موتور برای کار کردن خودش نیاز به تنفس داره یعنی برای سوختن بنزین، گازوییل و ... در داخل موتور نیاز هست که هوای تازه وارد موتور بشه، هرچقدر هوای ورودی به موتور بیشتر باشه موتور بهتر کار می کنه و قدرت بیشتری پیدا میکنه. توربو شارژر دستگاهی هست که باعث میشه موتور بهتر تنفس بکنه و هوای بیشتری وارد موتور بشه.
حالا نحوه کار توربوشارژر اینطوره که بعد از اینکه سوخت داخل موتور سوخته شد، هوای گرم از داخل موتور میره داخل اگزوز که خارج بشه. وقتی موتوری دارای توربوشارژر هست یعنی یک دستگاهی داره که هوای گرم اگزوز قبل از اینکه خارج بشه از داخلش رد میشه و باعث میشه که دو نوع پره مختلف به دوران دربیاد. یکی از اون پره ها کارش اینه که هوایی که میخواد برای سوختن وارد موتور بشه رو پر فشار میکنه، ینی به زبان ساده تر میشه گفت که کار یکی از اون پره ها به زور هل دادن هوای تازه به موتور برای تنفس بهتر موتوره. این موتورها توان و قدرت بیشتری نسبت به موتورهای معمولی دارن ولی در طراحی پیچیده هستن. چون ورود هوای فشرده به داخل موتور توان موتور رو افزایش میده اما باعث میشه که در حین کار دمای کارکرد موتور بره بالاتر که مخصوصا توی موتورهای بنزینی اتفاق خوبی نیست.
حالا نحوه کار توربوشارژر اینطوره که بعد از اینکه سوخت داخل موتور سوخته شد، هوای گرم از داخل موتور میره داخل اگزوز که خارج بشه. وقتی موتوری دارای توربوشارژر هست یعنی یک دستگاهی داره که هوای گرم اگزوز قبل از اینکه خارج بشه از داخلش رد میشه و باعث میشه که دو نوع پره مختلف به دوران دربیاد. یکی از اون پره ها کارش اینه که هوایی که میخواد برای سوختن وارد موتور بشه رو پر فشار میکنه، ینی به زبان ساده تر میشه گفت که کار یکی از اون پره ها به زور هل دادن هوای تازه به موتور برای تنفس بهتر موتوره. این موتورها توان و قدرت بیشتری نسبت به موتورهای معمولی دارن ولی در طراحی پیچیده هستن. چون ورود هوای فشرده به داخل موتور توان موتور رو افزایش میده اما باعث میشه که در حین کار دمای کارکرد موتور بره بالاتر که مخصوصا توی موتورهای بنزینی اتفاق خوبی نیست.
0
rezafaryadras
به طور معمول حرکت به سمت پایین پیستون هوا را به درون موتور مى کشاند. این هوا با سوخت ترکیب مى شود و براى تولید قدرت مى سوزاند. توربوشارژر یک سیستم اگزوز-محور است که توان خروجى موتور را افزایش مى دهد. به طور معمول حرکت به سمت پایین پیستون هوا را به درون موتور مى کشاند. این هوا با سوخت ترکیب مى شود و براى تولید قدرت مى سوزاند. با فشار پدال گاز میزان هوایى که وارد مى شود افزایش مى یابد. در نتیجه افزایش هواى درون موتور باعث بهبود فرآیند سوخت و افزایش قدرت موتور مى شود.
در توربو شارژر یک جفت توربین وجود دارد که بر روى یک شفت مشترک نصب شده اند. یکى از آنها که توربو نامیده مى شود به اگزوز منتقل مى شود، در حالى که دیگرى که کمپرسور نام دارد که به دریچه ورودى متصل است. گازهاى خروجى از اگزوز باعث چرخیدن توربین مى شود که آن باعث مى شود کمپرسور بچرخد.
کمپرسور هوا را به داخل موتور هدایت مى کند. هواى بیشترى که وارد موتور مى شود همراه با حجم بیشتر سوخت قدرت خروجى موتور را افزایش مى دهد.
پاسخ به سوال