سوال خود را بپرسید

توضیحات بخش

rss
سوال و جواب برای کاربران نرم افزارهای کامپیوتری وبرنامه های کاربردی، متخصصان و دانش جویان

آمار بخش

کاربران 37
سوال ها 58
پاسخ ها 82
نظر سنجی ها 0

برترین کاربر ها

بیشترین تگ ها

2

امکانات نرم افزار crm

سلام وقت خوب
من مقداری از امکانات نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری رو میدونم اما میخواهم کارایی کامل آن را برای شرکت خودم بدونم. برخی از امکانات مهم را برای من بنویسید لطفا. سپاس
پاسخ به سوال
733بازدید

پاسخ ها (4)

2
نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM ، دقیقا مثل یک دستیار شخصی برای شماست. همه کارهای واجب کسب و کارتون رو براتون انجام میده و در واقع وقت بیشتری برای فروش و پیگیری و ... رو براتون فراهم میکنه.
دیگه نیازی نیست که کارهای روتین و تکرای رو خودتون انجام بدین، چون با نرم افزار CRM، میتونین انجام یکسری از کارهارو خودکارسازی کنید. میتونین از نحوه عملکرد هر کدوم از کارمندهاتون مطلع بشید.
میتونین میزان رضایت مشتری از محصول یا خدماتتون رو ارزیابی کنید. همه اطلاعات مربوط به مشتری، مثل شماره تماس، خرید های اون، مکالمه هایی که با دیگر پرسنل ها داشته تو پروفایلش ذخیره میشه و میتونین ارتباط شخصی سازی شده تری با مشتری برقرار کنید.
نرم افزار CRM، خیلی راحت میتونه با بقیه نرم افزار ها مثل حسابداری ادغام بشه و اینجوری اطلاعات خیلی کامل تری از مشتری ها و قراردادهای اون ها در اختیارتون قرار میگیره.
توضیحات من خیلی کلی بودن اما توی این صفحه، خیلی دقیق میتونین کاربردهاشو متوجه بشین:
نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) چیست؟


1

مدیریت ارتباط با مشتری شامل همه ی روش ها و فرایندهاییه که از طریق آنها میشه مشتری رو شناخت، جذبش کرد، حفظش کرد و خدمات و محصولات بهتری بهش ارائه کرد. یکسری از امکانات و اهدافی که این فرایندها، سیستم ها و ابزارها و تکنولوژی ها می تونه داشته باشه :

  • ثبت و نگهداری و توسعه‌ی مجموعه‌ای از اطلاعات مشتریان و ایجاد بانک اطلاعات مشتریان مثل حقیق یا حقوقی بودن، اطلاعات تماس (تلفن، ایمیل،آدرس و ...)، نحوه آشنایی مشتری با شرکت/سازمان/سایت.
  • دسته بندی مشتریان (مثلا بر اساس نوع شغل، تعداد خرید یا استفاده از خدمات، فواصل بین مراجعات برای خرید یا استفاده از محصولات
  • ارسال پیام های تبلیغاتی (اس ام اس مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ و ....)
  • تماس با مشتریان از طریق اطلاعات تماس، سیستم تیکتینگ، فرم های تعریف شده بر روی سایت
  • ارجاع مجزا و مشخص هر مشتری به پرسنل خاص برای بهبود کیفیت ارتباط با مشتری
  • نمایش پراکندگی مشتریان در منطقه/شهر/کشور جهت برنامه ریزی دقیق تر و بهینه سازی هزینه هایی مانند تبلیغات و....
  • پاسخگویی سریع تر به درخواست های مشتریان
  • امکان دریافت بازخورد از مشتریان که باعث بهبود کسب و کار و ارتباط و تعامل بیشتر میشود.
  • کاهش هزینه های تبلیغاتی و هدفمند کردن این هزینه ها
  • کاهش هزینه های اداری، هزینه های بازاریابی، هزینه های عمومی فروش و…
  • پیگیری سفارشات و در جریان قراردادن مشتری در هر مرحله از کار از طریق اس ام اس، ایمیل و...
  • ثبت قراردادها
  • ایجاد باشگاه مشتریان
  • گزارش های مربوط به مشتریان و کمک به مدیران برای تصمیم گیری های مهم و بزرگ
  • کاهش ریسک شرکت و مشتری
  • پیش بینی رفتارهای آینده مانند مراجعه کردن/نکردن مشتری
  • کاهش نرخ شکایات

البته این لیست خیلی بزرگتر و کارآمدتر هست و تقریبا هر چیزی که باعث بشه رضایت مشتری بیشتر بشه، بهتر جذب بشه، هزینه ها کم بشه و در کل مشتری هم احساس برنده بودن بکنه، رو میشه به این لیست اضافه کرد.


0
امکانات نرم افزار CRM خیلی زیاد هستند:
  • مدیریت مخاطب
  • مدیریت فرصت
  • مدیریت سرنخ برای انتخاب با کیفیت ها
  • گزارش ها و داشبوردها
  • تحلیل فروش
  • خودکارسازی
  • پیش بینی فروش
  • ادغام با نرم افزارهای دیگه
  • نظارت بر عملکرد کارمندان
  • صدور فاکتور و پیش فاکتور
  • مدیریت و تحلیل کمپین
  • قابلیت سفارشی سازی
  • شخصی سازی تعامل با مشتری
  • تحلیل رفتار مشتری
  • کوتاه کردن چرخه خرید و...

قابلیت های crm برای تحول کسب و کارها خیلی زیاده بخصوص اگه متن باز باشه. چ.ن وقتی کسب و کارتون گسترش پیدا کرد تگران نیستین که crm شما پاسخگو نیازتون تباشه.
برای بررسی بیشتر و کامل تر میتونین به این وبسایت سر بزنید.
0
رصد رفتار مشتری
ثبت کلیه پیگیری ها و مذاکرات
یافتن نیاز های ویژه هر مشتری
دسترسی به تمامی اطلاعات مشتری
ارتباط و مراقبت مستمر از مشتریان
ثبت کلیه تماس ها و تعاملات مشتریان
ثبت اطلاعات مربوط به رضایت مشتری
شناسایی درخواست های پرتکرار مشتریان
یافتن داده های افراد از دست رفته و افرادی که مشتری شده اند
ایجاد کمپین های بازاریابی
تجزیه و تحلیل بازخوردها در سمینارها و نمایشگاهها
گزارش گیری از انواع گروه ها و داده ها
تقسیم کردن مشتریان به گروه های هم سان
مشاهده سوابق مالی مشتری
مدیریت فعالیت ها و وظایف
ثبت کلیه فعالیت های مشتری
تعریف دقیق و کامل از وضعیت مخاطبان

پاسخ به سوال
تعداد حروف 0