سوال خود را بپرسید

توضیحات بخش

rss
سوال و جواب برای علاقه مندان، صاحبان، فروشندگان و متخصصان اتومبیل، کامیون و موتور سیکلت

آمار بخش

کاربران 21
سوال ها 72
پاسخ ها 80
نظر سنجی ها 0

برترین کاربر ها

بیشترین تگ ها

0

خاموش نشدن فن پراید صبا

سلام یه پراید ۸۶ دارم یه مدتیه فن رادیاتور که روشن میشه در حالت درجا یا حرکت نه امپر پایین میاد نه فن خاموش میشه ولی وقتی کاپوت رو باز میکنم درست میشه تقریبا و مشکل چندانی نداره اب رادیاتور درسته مشکلی نداره

پاسخ به سوال
269بازدید

پاسخ ها (1)

2

برای حل مشکل فن رادیاتور در خودروی پراید ۸۶ شما، میتوانید اقدامات زیر را انجام دهید:

بررسی سیم‌ها و اتصالات: اطمینان حاصل کنید که همه سیم‌ها به درستی و به صورت محکم به فن و سیستم الکتریکی متصل شده‌اند. بررسی کنید که آیا هیچ سیمی که ممکن است شکسته یا قطع شده باشد وجود دارد.

تمیز کردن فن و رادیاتور: بررسی کنید که آیا رادیاتور و فن کاملاً تمیز هستند یا خاک و گرد و غبار بر روی آنها جمع نشده باشد. در صورت وجود آلودگی، آنها را با استفاده از برس یا دمنده های بادی تمیز کنید.

بررسی و تعویض سنسورها: اگر مشکل همچنان وجود داشت، ممکن است سنسور دما یا رله فن رادیاتور خراب باشد. در این حالت، بهتر است توسط یک تعمیرکار، سنسورها را بررسی و در صورت نیاز تعویض کنید.

بررسی سیستم خنک‌کننده: اطمینان پیدا کنید که سیستم خنک‌کننده شما درست کار می‌کند و جریان آب و سیستم خنک‌کننده به درستی عمل می‌کند. در صورت امکان، بهتر است آب رادیاتور را تعویض کنید.

در صورتی که این اقدامات به حل مشکل شما کمک نکردند، بهتر است به یک تعمیرکار مراجعه کنید تا مشکل را تشخیص دهد و تعمیرات لازم را انجام دهد.

پاسخ به سوال
تعداد حروف 0