سوال خود را بپرسید

توضیحات بخش

rss
سوال و جواب برای صاحبان حیوانات خانگی ، علاقه مندان، سرپرستان ، پرورش دهندگان ، دامپزشکان و مربیان

آمار بخش

کاربران 38
سوال ها 101
پاسخ ها 130
نظر سنجی ها 0

برترین کاربر ها

بیشترین تگ ها

1

محل نگهداری گربه

سلام میخوام بدونم گربه رو کجا نگهدارم بهتره

مثلا حیاط باغ یا داخل خونه

پاسخ به سوال
235بازدید

پاسخ ها (1)

3

محلی که گربه رو نگه می‌داریم بستگی به چند چیز داره، مثل نوع گربه، رفتارش، سلامتیش، و محیط اطراف. ولی به طور کلی، اینجوری به سوال نگاه کنیم:

نظافت: گربه‌ها دوست دارند محیطشون تمیز باشه. پس خانه معمولاً مکان خوبی برای نگهداری گربه‌هاست، فقط باید دستشویی‌شون رو مرتب تمیز کنیم.

سلامتی: توی خانه، گربه‌ها کمتر در معرض خطراتی مثل تصادف با ماشین، بیماری‌هایی که از حیوانات دیگه منتقل می‌شه، یا حمله سگ یا حیوانات دیگه هستند. ولی گربه‌ها توی خانه ممکنه کمتر حرکت کنند و چاق بشن.

بازیگوشی: گربه‌ها توی باغ یا حیاط می‌توانند بیشتر بازی کنند و انرژی خود را خرج کنند، اما این هم خطرات خودش رو داره.

خورد و خوراک: توی خانه می‌تونیم بهتر مراقب این باشیم که گربه چی می‌خوره و از خوردن چیزهایی که براش ضرر داره، جلوگیری کنیم.

اخلاقی: از نظر اخلاق، صاحب گربه باید مکانی رو انتخاب کنه که حقوق گربه رو در نظر بگیره.

گربه‌ها حیواناتی طبیعی هستند و قبلاً در محیط بیرون زندگی می‌کردند. ولی وقتی که انسان‌ها شروع به نگهداری گربه‌ها کردند، اکثراً توی خانه نگهشون می‌داشتند. اما باید به یاد داشت که موی گربه برای بعضی از افراد می‌تونه مشکل‌ساز باشه، خصوصاً اگر بهش حساسیت داشته باشند.

اگر گربه‌ی شما دوست داره بیرون باشه و آزادی داشته باشه، می‌تونید یه مکان امن برایش در بیرون خانه بسازید. مثلاً، می‌تونید یه خونه کوچیک درست کنید که از گربه در برابر آب و هوا حفاظت کنه و در برابر خطرات بیرونی اونو محافظت کنه. فراموش نکنید که اونو با آب تمیز و غذای خوب تامین کنید.

هر جایی که برای نگهداری گربه انتخاب کنید، مهمترین چیز اینه که به راحتی اون توجه کنید و سعی کنید تا حد ممکن از سلامتی‌اش محافظت کنید.

 

پاسخ به سوال
تعداد حروف 0