سوال خود را بپرسید

توضیحات بخش

rss
سوال و جواب برای صاحبان حیوانات خانگی ، علاقه مندان، سرپرستان ، پرورش دهندگان ، دامپزشکان و مربیان

آمار بخش

کاربران 38
سوال ها 101
پاسخ ها 130
نظر سنجی ها 0

برترین کاربر ها

بیشترین تگ ها

0

لاک پشتم غذا نمی خوره!

تقریبا ۲ روزه که این لاک پشت رو گرفتم خریدار گفت همینطور غذا بریزی توی ابش می خوره ولی تا الان هر کاری کردم هیچی نخورده؟
هر وقت می زارمش اب از اب درمیاد و میره یه جای تاریک و کوچیک....
چی کار کنم؟
پاسخ به سوال
486بازدید

پاسخ ها (1)

0
این یکی از مشکلات شایع در نگهداری لاک پشت هست.

  • لاک پشت ممکن است در چند روز اول غذایی نخورد و تا مدتی در صورت حضور شما غذا نخورد. در این حالت لاک پشت باید تنها گذاشته شود تا به شرایط جدید خود عادت کند.
  • پایین بودن دمای آب نیز باعث غذا نخوردن لاک پشت می شود، در این حالت باید دمای آب را تنظیم کرد. دمای مناسب آب بین 24.5 تا 25.5 درجه سیلسیوس است.
  • استرس، شرایط بد زندگی، بیماری، نداشتن محل مناسب برای فعالیت، زیاد لمس شدن و تعویض مکرر آب نیز از دیگر عوامل غذا نخوردن لاک پشت است.

میگو ، گوشت، مرغ و گوشت چرخ کرده ، لبنیات ، نان غذاهای مناسبی برای لاک پشت نیست و می توانند برای لاک پشتها مشکلات زیادی ایجاد کنند. بهترین غذا برای لاک پشت لارو ماهی و ماهی خوراک است. پلتها و غذاهای مخصوص لاک پشت نیز برای تغذیه لاک پشت مناسب اند .غذا برای یک لاک پشت نوزاد پلت است. مقدار مصرف پلت در طول روز باید به اندازه حجم سر لاک پشت بدون در نظر گرفتن حجم گردن آن باشد ( برای لاک پشتهای نوزاد فقط 3 یا 4 تا دونه ).
اگر در روزهای ابتدایی پلت در اختیار ندارید می توانید از مقدار کم سفیده تخم مرغ ( آب پز )، گوشت مرغ و بولقمون ( آب پز ) ، ماهی قزل آلا ( گوشت خام ) و ماهی تن (کنسرو شده در آب) فقط برای چند روز استفاده کنید.
استفاده از سبزیجات و غذاهای دیگر برای لاک پشتهای نوزاد (کوچکتر از یک سال) فقط باید به عنوان تنوع غذایی استفاده شود و این برای رژیم غذایی لاک پشتها مناسب است که رژیم غذایی آنها دارای تنوع لازم باشد. برای لاک پشتهای بزرگتر از یک سال باید از پلت و سبزیجات به طور یک روز درمیان استفاده شود. استفاده از غذاهای دیگر مانند کنسرو ماهی و یا ماهی خوراک می تواند رژیم غذایی مناسبی را برای لاک پشت به همراه داشته باشد.

اگر غذا نخوردن لاک پشت ادامه داشت باید لاک پشت تحت نظر دامپزشک قرار گیرد، در این حالت امکان وجود انگل و بیماری در لاک پشت وجود دارد.
پاسخ به سوال
تعداد حروف 0